سفارش تبلیغ
صبا ویژن

طول عمر باتری مفید لپ تاپ

هنگامی که صحبت از طول عمر لپ تاپ ها می شود ما با دو مؤلفه سر و کار داریم. طول عمر مفید لپ تاپ و طول عمر عددی لپ تاپ. طول عمر مفید لپ تاپ تا زمانی است که لپ تاپ عملکرد بسیار خوبی دارد و می تواند تمام عملیات ها را به خوبی بدون هیچ گونه افت سرعتی انجام دهد.باید همیشه به این نکته توجه داشت که لپ‌تاپ هر چقدر هم که در برابر شرایط مقاوم باشد، باز هم باید نکاتی را برای حفظ سلامت آن انجام داد، چرا که لپ‌تاپ‌ها با توجه به ویژگی‌هایی که دارند، نیاز به مراقبت‌هایی نیز در آنها احساس می‌شود.

لپ‌تاپ‌ها بیشتر با محیط و خصوصاً دست‌ها در تماس هستند و کاربر باید توجه داشته باشد که لپ‌تاپ‌ها خیلی زود کثیف می‌شوند و این امر باعث کاهش طول عمر آن می‌شود که در همین راستا همیشه باید سعی شود که لپ‌تاپ تمیز نگه داشته شود، چراکه علاوه بر اینکه باعث افزایش طول عمر آن می‌شود، زیبایی لپ‌تاپ را نیز به همراه خواهد داشت. یکی از عوامل مهم در طول عمر لپ‌تاپ و به خصوص تاچ‌پد این است که نباید زیاد روی آن فشار آورد، زیرا همان‌طور که مشخص است، تاچ‌پد یکی از نیازهای مهم هر لپ‌تاپ است مخصوصاً هنگامی که کاربر ماوس همراه نداشته باشد، لذا کاربر باید از فشاور آوردن برروی صفحه تاچ‌پد خودداری کند. به گفته او آن دسته از کاربرانی که مدت زیادی را از لپ‌تاپ استفاده می‌کنند و به مدت طولانی لپ‌تاپ روشن است، باید باتری لپ‌تاپ خود را درآورند، چرا که به صورت جدی به باتری لپ‌تاپ آسیب وارد می‌شود، اما این خارج کردن باتری از لپ‌تاپ و گذاشتن آن در جایی دیگر باید هر چند وقت یک‌بار از باتری لپ‌تاپ دوباره استفاده شود، در غیر این صورت امکان خراب شدن باتری افزایش می‌یابد.کاربر لپ‌تاپ خود را از مواجهه با گرمای شدید یا ضربات جانبی یا تکان‌های شدید دور نگه دارد و بهتر است برای جلوگیری از بروز هرگونه حادثه، از کیف‌های مخصوص حمل آن استفاده شود.باتری و شارژر لپ تاپ از جمله قطعات خارجی هستند که بیتشر از سایر قطعات در معرض خراب هستند.در زیر به چند نکته در ارتباط  با افزایش طول عمر شارژر لپ تاپ و باتری لپ تاپ آورده شده است.

افزایش طول عمر باتری لپ تاپ

زمانی که یک لپ تاپ را خریداری می‌کنید در ابتدا مدت زمان بازدهی باتری لپ تاپتان خوب است، اما در برخی لپ تاپ‌ها پس از مدتی استفاده، این زمان بازدهی کم می‌شود. در مقاله قصد داریم نکاتی را جهت افزایش بازدهی و طول عمر باتری لپ تاپتان، معرفی کنیم، با ما همراه باشید.

1-در حین کار برنامه های سنگین و بی استفاده را ببندید.

2-هر چیزی را که استفاده نمی شود غیرفعال کنید.

3-کم کردن روشنایی صفحه تا حد ممکن

4-در پایان هر روز حتما لپ تاپ خود را خاموش کنید.

افزایش طول شارژر لپ تاپ

بلاک چین نه تنها فناوری مزخرفی است، بلکه چشم‌انداز بدی هم پیش‌روی چشمان ما برای آینده ترسیم می‌کند. شکست این فناوری در دستیابی به پذیرش همگانی تا به امروز، به این دلیل است که سیستم‌های مبتنی بر اعتماد، هنجارها و مؤسسات اجرایی، ذاتا عملکرد بهتری نسبت به سیستم‌های بلاک چینی که در آنها نیاز به طرف‌های قابل اعتماد نیست دارند.

 

این موضوع همیشه همین‌طور خواهد ماند: مهم نیست که بلاک چین تا چه اندازه پیشرفت خواهد کرد، این فناوری همچنان در مسیر اشتباه پیش می‌رود.

 

در ماه دسامبر 2017، مقاله‌ای منتشر کردم که در آن به تفصیل درباره ناکارامدی بلاک چین و بلااستفاده بودن آن برای همه مشکلات واقعی توضیح دادم. یک سری افراد به آن اعتراض کردند، البته نه به خاطر خود فناوری، بلکه بیشتر به این دلیل که می‌گفتند تمرکززدایی می‌تواند نوعی صداقت و شفافیت در این سیستم به وجود آورد.

 

حالا بیایید با این شروع کنیم: خدمات سیستم وِنمو (venmo) برای انتقال دلار رایگان است، اما انتقال بیت کوین رایگان انجام نمی‌شود. با این حال وقتی در مقاله‌ای نوشتم بیت کوین هیچ کاربردی ندارد، فردی در واکنش به آن این‌طور پاسخ داد: ونمو و پی‌پل دارند پول‌های مردم را جارو می‌کنند و بنابراین باید هر چه زودتر به سمت بیت کوین رفت.

 

چه تضاد عجیبی بین بی‌فایده بودن، عدم پذیرش بلاک چین و اعتقاد طرفدارانش به آن وجود دارد! شواهدی هست که نشان می‌دهد این شخص بعدها از طرفداران بیت کوین نشد. زیرا آنها خودشان به دنبال روشی رایگان و راحت برای انتقال پول از شخصی به شخص دیگر بودند و بنابراین بیت کوین را پیدا کردند، اما دیدند که بیت کوین رایگان نیست. در حقیقت ادعای من این بود که هیچ فردی وجود ندارد که با تصور اینکه بلاک چین بهترین راه‌‌حل است، از بلاک چین برای حل مشکلی استفاده کرده باشد و بعدها به یکی از طرفداران آن تبدیل شده باشد.

 

در حال حاضر، تعداد خرده‌فروشانی که ارز دیجیتال را به عنوان شکلی از پرداخت پذیرفته‌اند هم رو به کاهش است. بزرگترین حامیان آن مانند آی‌بی‌ام، نزدک، فیدلیتی، سوییفت و والمارت مدت‌هاست در مطبوعات اعلام می‌کنند که می‌خواهند این کار را انجام دهند، اما در عمل هنوز کاری نکرده‌اند. حتی برجسته‌ترین شرکت بلاک چینی یعنی ریپل، در محصولش از بلاک چین استفاده نمی‌کند. درست خواندید: شرکت ریپل تشخیص داد بهترین روش برای انتقال پول به شکل بین‌المللی این است که از ریپل (XRP) استفاده نکند.